DIY voor klungelaars | Bloempotje met visgraatmotief

09:22

Ik ben ab-so-luut niet handig. Noem een voorwerp en ik heb het waarschijnlijk al minstens één keer in mijn leven laten vallen. Daarnaast durf ik al wel eens over m'n eigen voeten te struikelen, en één enkele keer nam ik zelfs iemand mee in mijn val. Niet handig, dus. Ik zie op andere blogs regelmatig DIY's voorbijkomen  die ik er echt echt leuk vind uitzien, ware het niet dat ik ervan overtuigd ben dat ik in de loop van het proces m'n eigen vingers aan elkaar zou lijmen. Daarom ging ik op zoek naar simpele dingen om te maken. Als het mij lukt, zal het iedereen lukken. Ik boekte alvast een klein succes, want ik maakte...

Een bloempotje met visgraatmotief


DIY flower pot



Dat gaat als volgt: je loopt je tuinhuis in en manoeuvreert handig (ahum) doorheen de spinnenwebben, op zoek naar een simpel terracotta bloempotje. De minder avontuurlijken onder ons kunnen dit ook gewoon in de winkel gaan halen, maar omdat ik dit zelf niet gedaan heb, kan ik ook geen tips geven over waar je dit best koopt. (Dat begint hier al goed!). Eenmaal gevonden, was je je potje best goed af. (Bij een nieuw potje uiteraard niet nodig, maar zo slim zijn jullie waarschijnlijk zelf ook wel!) Verder heb je nodig:

Flower pot paint

  • Een tube witte acrylverf, en dan nog een tube in een kleurtje naar keuze. Deze tubes komen van de Action en kosten 1,85 euro per stuk.
  • 1 (of meerdere) penselen, al naargelang de breedte waarmee je zelf liefst schildert. Ik kocht een set van 10 penselen in de Action voor 1,99 euro. Het zouden zogezegd professionele penselen zijn, maar dat neem je in de Action uiteraard met een korreltje zout. In elk geval, ze schilderden prima.
  • Een rolletje washi-tape of schilderstape
Om te beginnen schilder je het potje volledig wit. Ik heb vier dunne laagjes gebruikt, omdat ik geen primer had. Ik heb gemerkt dat het belangrijk is elke laag verf zeker lang genoeg te laten drogen. Als je net zoals ik bijzonder weinig geduld hebt (oeps) raad ik je aan tussendoor iets anders te gaan doen (wat in mijn geval meestal neerkwam op het kijken van een aflevering Gilmore Girls. 44 minuten is een goede droogtijd, me dunkt!).

flower pot white

Daarna breng je met washi-tape (of schilderstape) een visgraatmotief aan op je potje. Duw hem stevig aan, dan kan je daarna gewoon over de tape heen schilderen. De graten hoeven niet allemaal gelijk te zijn, bij mij zag het er zo uit:

flower pot washi tape


Wanneer je vindt dat je motief er goed uitziet, kan je opnieuw beginnen schilderen. De verf die ik gebruikte kan je mengen, dus ik deed wat witte verf door de groene, zodat ik een mooi pastelkleurtje kreeg. Eens opgedroogd viel de kleur wel iets donkerder uit. Ik deed twee laagjes, en liet alles (opnieuw onder begeleiding van Gilmore Girls) drogen.

Vervolgens kan je de washi-tape erafhalen, en voor je het weet is je bloempotje klaar! Als je het graag buiten wilt gebruiken, doe je er best een laagje acrylvernis over. Ik vind het er best goed uitzien! Moest ik het nog eens opnieuw maken (wie weet doe ik dat wel, want vind het ook een leuk cadeau-idee!) zou ik dunnere tape gebruiken, en iets meer graten afplakken. Verder ben ik een tevreden mens :-) Moesten jullie deze DIY ook uitproberen, laat me dan zeker iets weten, vind ik leuk om te zien!

DIY flower pot




Wil je graag meer berichten lezen? Volg me dan op Bloglovin'!


You Might Also Like

2 reacties

  1. Hé, wat mooi! Dit vind ik wel een fijne DIY! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Hij is echt super gemakkelijk en snel klaar, dus het proberen waard! Misschien ook dingen waar je plezier uit kan halen op dagen dat je vermoeid bent, want je kan heel gemakkelijk in stukjes werken omdat je toch telkens moet wachten tot de vorige laag droog is :-)

      Verwijderen

Subscribe