Kleine dingen, groots geluk

19:53

Een paar jaar geleden was ik niet zo blij als nu. Gelukkig heb ik met de tijd echt leren genieten van kleine, irrelevant te noemen dingen. Momenten op een dag waarbij ik denk: "Goh, ik heb zoveel geluk dat ik er ben." Een blogpost van Kelly bracht me op het idee deze een keertje op te lijsten. Doodgewone dingen. Niet alleen leuk om zelf over na te denken, misschien ook wel herkenbaar voor anderen.

  • Elke keer dat ik een nieuwe agenda ga kopen. Zoals vandaag. Elke keer een nieuw begin.



  • Wanneer mijn vriendin 's nachts heeft gewerkt (ze is verpleegster en dan wil dat al wel eens gebeuren), om 7u30 thuiskomt en we samen kunnen ontbijten. Daarna kruipt zij in bed en begin ik aan de dag. Om één of andere reden lijkt mijn dag dan altijd eindeloos lang en vol mogelijkheden.
  • Opnieuw in de categorie 'ochtendlijk geluk': half wakker worden, naar de wekker kijken, en beseffen dat ik nog een eeuwigheid mag slapen.
  • Zonder verwachtingen aan een boek beginnen, en het zo goed vinden dat ik niet meer kan stoppen met lezen. Maar dan af en toe wel moet stoppen van mezelf, zodat het niet te snel uit is. Zo ging het ook met dit boek, waar ik eerder deze week over schreef.
  • En opnieuw in de categorie 'boeken': een mooi boek. 'Mooi' als in 'mooi om naar te kijken'. Als in 'het wordt bijna zonde om het open te slaan en te lezen, want wat is het mooi'. Hoewel niet erg duidelijk op de foto: dit boek heeft blaadjes met een gouden randje.

  • Iets koken - zoals mijn lasagne vorige week - en dat mensen dat dan echt lekker vinden. Dat ik dat zélf dan echt lekker vind.
  • Rommelmarkt- of kringloopwinkelvondsten. Het liefst samen met mijn lief, zodat we samen kunnen dromen welk plekje het zal krijgen in ons -voorlopig nog toekomstige- huisje. Zo vonden we maandag deze bordjes.


  • Mijn favoriete liedjes op de radio horen. Het klinkt dan altijd mooier dan wanneer ik ze zelf opzet.
  • Zitten aan het water. Eender welk water, want ik vind het bijna altijd mooi en rustgevend. Gelukkig voor mij woon ik op nog geen honderd meter van dit mooie plekje.



Wil je graag meer berichten lezen? Volg me dan op Bloglovin'!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Mooi lijstje. Ik doe elke twee weken van 'count your blessings' op mijn blog. Het geeft mij een positieve kijk op de dingen en zo onthoud ik dingen die ik anders alweer snel zou vergeten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad zo, dan kan je bewuster stilstaan bij dagelijkse dingen :-)

      Verwijderen
  2. Oh mooi! Kringloop, boeken, water,... Ook mijn dingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe