Mijn favoriete plekjes in Antwerpen

08:28

Als rasechte Antwerpenaar - of toch minstens inwoner van een gehucht ervan - ben ik uiteraard regelmatig in 't Stad te vinden. Het leek me dus wel een leuk idee om jullie mijn favoriete plekjes te tonen, want ze zijn stuk voor stuk een bezoekje waard!

Zomer van Antwerpen

Om te beginnen eentje waarvan de meesten van jullie ongetwijfeld an gehoord hebben, maar dat daarom niet minder het vermelden waard is. Zomer van Antwerpen organiseert allerlei leuke activiteiten in Antwerpen, waaronder een Zomerbar op het Eilandje, openluchtfilms, gratis muziekfestivalletjes meermaals per week op verschillende pleintjes doorheen de stad... Vorige zondag was ik op zo eentje te vinden: Muziek in de Wijk op het Krugerplein (Bij deze ineens ook: Krugerplein en Bar Leon: aanrader!). De bandjes die komen optreden zijn nooit erg bekend, maar het is daarom niet minder genieten. In het gras liggen en genieten van een trompetmuziekje op de achtergrond, meer hoeft het voor mij niet te zijn. Oh, behalve de heerlijke Senegalese hapjes die enkele vrouwen uit de buurt gemaakt hadden dan. Die dag stond op het Krugerplein trouwens ook een fotomaton van het FotoMuseum, omdat zij 50 jaar werden. Konden wij het natuurlijk niet laten een fotootje te trekken. Wie meer info wil over de Zomer van Antwerpen: klik!


Openluchttheater Rivierenhof

Niet helemaal in Antwerpen centrum maar makkelijke te bereiken met het openbaar vervoer bevindt zich het Openluchttheater in het Rivierenhof. Ja, het is zo sprookjesachtig als het klinkt: midden in een park, versierd met lichtjes, en met niet de minste artiesten op hun programma. The Antlers, Bart Peeters, The Broken Circle Bluegrass Band, Wim Mertens... Concerten daar krijgen echt een extra dimensie door de mooie locatie, en een ontroerend liedje klinkt er altijd net dat beetje mooier. Tip: elke vrijdag is er een gratis concert. Zo ging ik afgelopen vrijdag swingen op de deuntjes van Discobaar A Moeder. Een feest? Een feest. Zelden zo gedanst. Meer info is hier te vinden.

Foto: Openluchttheater Rivierenhof

Bocadero

In de categorie 'Zomerbar met net dat tintje extra': Bocadero! Een heus strand aan de Schelde, waar heel wat leuke activiteiten georganiseerd worden. Ik ben er dit jaar nog niet geraakt, maar vorig jaar ben ik er eens gaan Salsa-dansen. Ik zou mezelf absoluut niet de Queen of Salsa willen noemen, maar dat voelde ik me daar op de dansvloer wel. Cocktail erbij, en klaar. Vandaag is er trouwens een heuse Retromarkt, waar ik misschien nog snel even naartoe wil.


Croquebar Fabiola

Niet alleen in de zomer maar het hele jaar door één van mijn favorieten is Krokbar Fabiola. Werkelijk de lekkerste en speciaalste croques die ik al at. Ze hebben ontzettend veel keuze, én je kan je eigen croque samenstellen, dat alles in een fantastisch decor. Want je raadt het al: ze zijn hier fan van koningin Fabiola, en dat is eraan te zien. Het ligt ook nog eens op nog geen 100 meter van één van de campussen waar ik les volg, dus ik ben hier vaak te vinden! Zo ook op deze foto - waar ik nog kort haar had, niet m'n beste periode, oeps.


Deze blogpost wordt mogelijks nog vervolgd, want Antwerpen is niet in vier plekjes te vatten. Maar voor nu: zondags ontbijt, yes please! Hebben jullie nog aanraders voor mij, in Antwerpen of in andere steden? Laat maar weten!

You Might Also Like

3 reacties

  1. Leuke plekjes! Ik kom bijna nooit in Antwerpen. Wel er wel nogmaals een op vakantie gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zeg echt al 3 jaar dat ik naar Bocadero ga en nog altijd ben ik er niet geraakt! :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat heb ik echt heel vaak met plekjes waar ik naartoe wil! Ik maak er altijd een lijstje van, en op een dag geraak ik er dan wel :-)

      Verwijderen

Subscribe