What to do, oh what to do | Augustus

10:50

Laatste dag van juli, dus morgen zitten we in de helft van de vakantie. (Voor mij is dit gelukkig niet helemaal waar: ik heb stiekem nog drie weken vakantie in september). Maandag begin ik ook aan drie weekjes vakantiewerk en mijn tijd zal dan ook heel wat beperkter zijn. Om hem toch zo goed mogelijk te benutten, heb ik al heel wat plannen gemaakt, en leuke plekjes gezocht om naartoe te gaan. Of ze ook écht leuk zijn? Dat kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen, maar voel je vrij om het zelf te gaan ontdekken :-)

Museumnacht

Om augustus al meteen goed te starten, is het morgen in Antwerpen Museumnacht. Hoewel ik nog niet helemaal zeker ben of ik zelf van de partij zal zijn, lijkt het me absoluut de moeite. De avond zelf koop je voor 10 euro een bandje dat je toegang geeft tot 21 musea. Voor de snellen onder ons: er is nog voorverkoop, dus dat bespaart je nog enkele euro's. In de musea zelf zijn naast  de gewone tentoonstellingen ook allerlei speciale dingen te doen, zoals een negentiende-eeuwse fotoshoot, een huwelijksfeest met dansinitatie én een afterparty op de Badboot!

Museumnacht Antwerpen
www.museumnacht.be


Linkerwoofer

Aan het eind van volgende week (donderdag 6 tot zaterdag 8 augustus) vindt in Antwerpen het kleine festival Linkerwoofer plaats. Vroeger was dit gratis, ondertussen kan je hier voor slechts 5 euro per dag (donderdag is iets duurder) naartoe. En wat een namen: Arsenal, Daan, Novastar, Admiral Freebee, Mintzkov... Ik zal er in elk geval staan om een dansje te doen!

Linkerwoofer Antwerpen

Rommelmarkten

Ik hou écht van rommelmarkten, de laatste tijd hoe langer hoe meer. Elke keer slaag ik er wel in ergens een koopje te doen, en huppel ik vrolijk - en slechts enkele euro's lichter - weer huiswaarts. Daarom heb ik ook in augustus al een paar rommelmarkten gepland. Zondag 9 augustus in Park Spoor Noord - om meerdere redenen een heerlijke locatie - is er eentje van Goegekregen en zaterdag 22 augustus zet ik zelf een kraampje op, op een rommelmarkt in het Zomerpark in Merksem. 

Rommelmarkt Antwerpen

Brussels Summer Festival

Omdat ik me niet enkel beperk tot het Antwerps continent, zal ik ook op het Brussels Summer Festival mijn opwachting maken. Dit vindt plaats van 14 tot 23 augustus doorheen heel Brussel, en ik denk dat iedereen er wel een artiest naar zijn gading zal vinden. Voor wie dit toch niet het geval zou zijn: op het Museumplein zijn gratis films te zien!

Brussels Summer Festival
Bsf


Wat zijn jullie plannen voor de komende maand?


Wil je graag meer berichten lezen? Volg me dan op Bloglovin'!


You Might Also Like

2 reacties

  1. Museumnacht klinkt zo leuk! Wat jammer dat ik er niet naartoe kan gaan. :-( Ik heb voorlopig nog niet veel plannen. Nog veel rusten, volgende zaterdag ga ik naar de musical Mamma Mia in Oostende en dan zal ik een beetje psychodiagnostiek moeten beginnen studeren, vrees ik.. Pff.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgend jaar is het nog eens, dus niet getreurd ;-) Mamma Mia lijkt me ook wel super! En als er iets niet lukt met psychodiagnostiek mag je het altijd vragen :-) Komaan hé, eentje gaat je echt lukken! X

      Verwijderen

Subscribe