About a girl

06:30

Voor de tien miljoen miljardste keer gebeurde het vanochtend opnieuw: iemand probeerde mij te koppelen. Aan een jongen. Waarop iemand anders meldde dat ik al een vriendin heb. Waarop er - zoals wel vaker - een flauwe mop volgde. "Haha, ik denk niet dat de jongen in kwestie dat erg vindt hoor, dan heeft hij ineens twee liefjes!" Om één of andere reden vinden mensen het een bijster interessant feit dat ik samen ben met een meisje. Komen er dan allerlei vragen mijn kant op geslingerd.

"Cut the ending. Revise the script. The man of her dreams is a girl."


Ik beantwoord ze bij deze allemaal in één keer: ik ben een doodnormaal meisje. Mijn lief is een doodnormaal meisje. Wij hebben allebei lang haar en dragen allebei mascara. Wij zijn noch manwijven noch mannenhaters. Nee, er is geen 'man' in de relatie. (Rare vraag eigenlijk. Dat is als aan een vegetariër vragen: "Ja, maar, welke groente uit je salade representeert het varkensvlees?") Vind ik het erg om lesbisch te zijn? Nee, eigenlijk niet. Mogelijk had het gemakkelijker geweest als het niet zo was, maar hey, wat is het leven zonder een beetje uitdaging? Niemand in mijn familie heeft er ooit een probleem van gemaakt, en hetzelfde geldt voor mijn directe vriendenkring. Wat mij het meeste stoort? Flauwe moppen van flauwe mensen, die allemaal denken de eerste te zijn die met dat grapje afkomt. Mensen die oprecht geloven dat mijn hormonen op hol slaan bij elk meisje dat ik tegenkom.

Geen zin om heel het bovenstaande stuk te lezen? Ik vat het voor je samen: ik ben net hetzelfde als ieder ander. Ik ben gelukkig. Waarom ik dit stukje dan toch geschreven heb? Omdat ik het spijtig vind dat lesbisch zijn nog niet 'ingebakken' is in onze cultuur. Sla een willekeurig tijdschrift open, en elke relatietip zal over een heterorelatie gaan. De artikels die al eens verschijnen over holebi's ("Wat je écht wil weten van lesbische vrouwen!"), geven mij het gevoel dat ik mijlenver verwijderd ben van de 'normale, gemiddelde, vanzelfsprekend heteroseksuele vrouw'. En dat is jammer.


Wil je graag meer berichten lezen? Volg me dan op Bloglovin'!

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe