Paulien kookt | Panzanella

07:00

Nu mijn ouders er een midweek op uit zijn valt de zware taak van het overeind houden van het huishouden opnieuw op mijn schouders. Hoofdtaak: zorgen dat er iets eetbaars in huis is, en dat die eetbare dingen tijdig opgegeten worden zodat ze niet gaan liggen rotten. Nu wil het toeval dat we nog een hele bak heerlijke tomaten uit de tuin (niet de mijne, helaas) hadden staan. Nog meer toeval volgde, want Shifra van A Cup Of Life postte een recept om Panzanella te maken, en het zag er heer-lijk uit. Het vervolg laat zich al raden: ik maakte dit recept ook.

Mijn excuses voor de niet bijster scherpe foto. Eén van de dagen zou mijn nieuwe fototoestel moeten arriveren, en oh la la, wat een scherpe foto's zullen hier dan verschijnen!

Ik volgde grotendeels het recept van Shifra, dat je kan vinden door op het woord 'Panzanella' te klikken in bovenstaande alinea ;-) Het enige dat ik anders deed, is dat ik de stukjes ciabatta even in de pan bakte in plaats van in de oven. Oh, en mijn broer vond in de winkel geen puntpaprika's, dus nam hij in de plaats drie rode paprika's mee. Maakt het geheel iets minder kleurrijk, maar even lekker! Verder maakte ik er kippenboutjes bij, maar aangezien ik vermoed dat iedereen wel weet hoe een kippenbout eruitziet, maakte ik daar geen foto van.

Het was even lekker als het eruitziet, niet moeilijk, en zelfs met mijn twee linkerhanden snel klaar! Een absolute aanrader dus om het leven der volwassenen weer een dagje te overleven.


You Might Also Like

0 reacties

Subscribe