Paulien werkt...

09:53

... als poetsvrouw in een rusthuis, jawel, ik ging dit jaar voor de meest uitdagende, mooi-op-mijn-cv-staande vakantiejob!

En dat werken, dat maakt dat ik moe ben. Dat ik na twee dagen al spieren verrokken heb waarvan ik niet eens wist dat ik ze had (Niks gewoon, ik geef het grif toe). Dat de tijd tergend traag voorbij gaat, en eens ik thuis ben de volgende ochtend veel te snel aanbreekt. 

Gelukkig zijn er grappige, attente bewoners, en maak ik ook grappige en attente dingen mee. Daar zijn:

  • De vrouw die mij elke keer een snoepje aanbiedt. De écht goeie snoepjes, ook wel "Mariakes" genoemd. "Want ge verdient dat manneke, 't is toch hard werken he seg!"
Afbeelding: Flickr
  • De ex-elektricien die mij in geuren en kleuren uitlegde waarom een stofzuiger op batterij niet kan werken, dat je er maar een vierkante centimeter mee proper krijgt, "en dat ge voor een stofzuiger minstens duizend - wat zeg ik, vijftienhonderd!- watt nodig hebt". (Ik gebruik geen stofzuiger en poets alles netjes met mijn dweil. Geen idee waar deze afkeer tegenover draadloze stofzuigers plots vandaan kwam, wel weer heel wat bijgeleerd!).
  • De hardhorige vrouw die nooit verstaat wat ik wil zeggen, waardoor ik de zin "Ik kom hier gewoon eventjes poetsen" elke dag twintig keer moet herhalen. Ik bewonder haar doorzettingsvermogen om het toch te willen verstaan - al vind ik het verwonderlijk dat de roze gestreepte plumeau in mijn hand haar geen idee geeft van de activiteit die ik in haar kamer kom verrichten.
Afbeelding: Pixabay
  • Haar al even hardhorige buurvrouw die ontzettend graag mijn naam wilde weten, maar hem onmogelijk kon verstaan. Na vijftien pogingen zei ze: "Ah, Aline?" en heb ik dat uit pure wanhoop dan maar beaamd. "Inderdaad mevrouw, ik ben Aline!"
  • De vrouw die een heel verhaal vertelde over het boek dat ze aan het lezen was. Dat het uit was. En dat dat dan uiteindelijk de Story bleek te zijn. 

Mijn excuses dus als er de komende twee weken weinig blogs verschijnen. Ik ben immers volop bezig met comateus neer te vallen in de zetel na een lange werkdag :-)


Wil je graag meer berichten lezen? Volg me dan op Bloglovin'!

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe