't Is allemaal zo erg nog niet

09:02

Af en toe kan ik - net als iedereen - eens goed zuchten en puffen over de zwaarte van het leven. Gelukkig heb ik een app (Bliss) die mij er op tijd en stond eens aan herinnert om even over de toffe, amusante en waardevolle dingen na te denken. Zo kwam er gisteren de vraag waarmee ik in't leven al geluk heb gehad. Want geef toe: het zou allemaal nog veel erger kunnen. Want als het mij allemaal wat minder zou meezitten...

... dan was ik misschien wel betrapt geweest, die ene keer in het vierde middelbaar dat ik spiekte op mijn Engels examen. Had ik dan een 0 gekregen, en de eeuwige schaamte met me mee moeten torsen.

... dan was ik misschien wel minder slim geboren. Dan had ik niet kunnen studeren, en mogelijk voor altijd in de schoonmaak of iets dergelijks moeten werken. Als ik nota bene al werk zou vinden.

... dan was ik misschien wel op een andere plek geboren. Dan had ik niet met mijn chickie samen kunnen zijn. Of enkel stiekem. Dan hadden wij niet kunnen trouwen, en had ik op vele andere vlakken een compleet ander leven gehad. Was ik misschien wel een kindarbeider in een Indische katoenfabriek geworden, om maar iets te zeggen.

... dan was ik misschien wel ziek geworden. Zoveel ziektes, en op een buikgriep na op tijd en stond - die ik ook wel weet te appreciëren wegens extra rusttijd - ben ik volledig gezond. Hoe cool is dat. En hoe hard zou ik daar eigenlijk meer bij moeten stilstaan.

Wil je graag meer berichten lezen? Volg me dan op Bloglovin'!

You Might Also Like

5 reacties

  1. Foei, Paulien! Spieken? Dat had ik nooit in jou gezien. :o

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, lang verhaal kort: ik zat al een halfuur te piekeren over het meervoud van het woord 'mouse', toen mijn buurman het antwoord op zijn kladblad schreef en naar me toeschoof. Technisch gezien dus niet mijn schuld! :D

      Verwijderen
  2. Inderdaad, 't kan altijd nog erger! We klagen veel te vaak over dingen die er eigenlijk niet toe doen terwijl het veeeeel erger kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voila, en het kan goed doen daar ook eens over na te denken! :-)

      Verwijderen
  3. Hahaha, zoals je hierboven ook al schrijft hè.. Dat spieken was helemaal jouw schuld niet :P

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe