What to do, oh what to do | September

07:00

Hoera, weeral een nieuwe maand! Nog even vakantie voor mij, en daarna begin ik net zoals iedereen aan het nieuwe schooljaar. Ondertussen begin ik er best naar uit te kijken, al dat niksen is na drie maanden ook wel weer goed geweest. Ik kijk ernaar uit om terug productief te zijn, dingen in m'n kopje te proppen, een beetje structuur in het leven te brengen en heb vooralsnog het idylissche idee dat ik vanaf 21 september geordend door het leven zal gaan. Dat ik al dat schools gedoe na drie weken meestal alweer beu ben, probeer ik nog even te vergeten. 

Hoewel het allemaal dus weer wat drukker zal worden, ging ik toch op zoek naar enkele leuke dingen om te doen tijdens de komende maand. Ik heb zelf redelijk drukke weekends voor de boeg en zal dus niet op alle vermelde evenementen zelf aanwezig zijn, maar ze lijken me ontzettend leuk, dus wie ben ik om ze jullie te onthouden!

Bevrijdingsfeesten - Bal van de bevrijding


Ik vind het ZO ontzettend spijtig dat ik hier niet naartoe kan. De reden waarom, een weekendje Amsterdam, is best plausibel, maar toch. De afgelopen twee jaar ben ik hier wel geweest, en het is altijd zo'n leuke avond. Kort samengevat: een tent met liveband op de Groenplaats in Antwerpen, die Groenplaats volledig versierd met lichtjes, en iedereen die in retro-outfit zijn dansbenen komt strekken. Elk jaar is er een andere dans-initiatie, en dit jaar zal dat tapdans zijn. Meer info vind je hier. Echt, wie kan: gaan! Ik vind dit een van de tofste feestjes van het jaar. Om dat te bewijzen vindt u hieronder een foto van mij en mijn ravissant lief op de editie van vorig jaar.

Bal van de Bevrijding



Overschotten-diner

Op 12 september vindt er op het Krugerplein in Borgerhout een heus (vegetarisch) overschotten-diner plaats. Ik ben zelf nog nooit op zoiets geweest - en zal er wegens een trouwfeest die avond ook niet zijn - maar vind het echt een supertof idee. Er is een heel buffet, dus je hoeft alvast niet bang te zijn dat je het niet zal lusten. Je eet op een gezellig pleintje, en je doet er nog iets goeds mee ook. Top! 

Krugerplein overschot

Boekenplein


En eindelijk iets waar ik wél naartoe kan: op 20 september is er, zoals elke derde donderdag van de maand, een grote boekenmarkt op het De Coninckplein. Naast particuliere verkopers staan ook de Antwerpse bibliotheken met een hele collectie boeken aan slechts 1 euro per stuk. Ik doe niets liever dan tussen de boeken snuisteren en verborgen pareltjes vinden. Eén van m'n toppers is een oude reisgids over Noorwegen: wegdromen over de roadtrip die we volgende zomer willen ondernemen!



You Might Also Like

2 reacties

  1. Wat een leuke dingen! Dat overschotten diner is echt een goed idee zeg! En tussen boeken snuffelen is altijd leuk haha! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik vind het zelf ook een fantastisch initiatief. Als je tussen andere rommel snuffelen ook leuk vindt, 20 september is er een hele toffe rommelmarkt in het Stadspark! Ik vind daar altijd de beste koopjes ;-)

      Verwijderen

Subscribe