Amsterdam deel 2 | Verhaaltjes en tips

09:26

Tot mijn grote spijt is onze minicitytrip naar Amsterdam ondertussen weeral achter de rug. Het was een heerlijk weekend, en ik heb er volop van genoten. Ben je zelf nog op zoek naar leuke dingen om te doen in Amsterdam? Hier vind je onze tips!


Amsterdam grachten

Vrijdag

We zouden met FlixBus naar Amsterdam reizen, omdat dit een heel erg goedkope optie is: voor 18 euro reis je heen en terug. Dat het goedkoop was hebben we helaas ook gemerkt, onze bus had een uur vertraging en doordat het sowieso al een late rit was kwamen we pas om 1u 's nachts (en redelijk verkleumd) aan in station Sloterdijk. Van daaruit hebben we dan maar snel een taxi genomen naar ons appartementje, die ons uiteindelijk meer heeft gekost dan de busrit zelf ;-). Gelukkig werden we supervriendelijk ontvangen, en konden we snel ons bed inkruipen.

Zaterdag

Wat een geluk: naast de deur van ons appartement was een Bagels & Beans, ideaal voor een ontbijt dus! Hierna sprongen we snel de tram op richting het centrum, wat ongeveer een kwartier duurde. Wat ons betreft zaten we dus op een ideale plek, want het was er niet te druk en toeristisch, en gezien de vele trams die in Amsterdam rijden (ook op zondag om de zes minuten!) ben je toch snel in het centrum.
Begijnhof Amsterdam

Eenmaal aangekomen begonnen we met het bezichtigen van het Begijnhof. Op zich heel mooi, maar wat een hordes toeristen! Helaas is dit een kleine ergernis die ons wel vaker overviel tijdens ons weekend: soms kan je werkelijk je weg niet meer banen tussen de troepen toeristen. We zijn hier dan ook niet heel erg lang gebleven, en gingen meteen verder naar de rest van het centrum.
Visserswyk Amsterdam

Bruggetje Amsterdam

Ook poffertjes konden natuurlijk niet ontbreken!
Poffertjes
Daarna struinden we nog even langs de tweedehandsmarkt op het Waterlooplein. Jammer genoeg niets gevonden, en echt goedkoop is het allemaal ook niet. Wel leuk om te kijken!
Waterlooplein Amsterdam

Waterlooplein Amsterdam
Daarna zetten we ons nog even aan het water, waar we toch wel honger kregen. Op zoek naar een lunchplekje dus! Ik ben heel blij dat we hierbij onze reisgids niet teveel gevolgd hebben, maar zelf op zoek zijn gegaan, zo kwamen we bij een gezellig en niet te druk plekje uit: het Bakhuysie. Ik at een club sandwich met gerookte zalm, roomkaas, verse kruiden, avocado, kappertjes en sla en het was fenomenaal lekker. Een absolute aanrader!
Bakhuysie Amsterdam
Na de middag was het tijd voor de bekende negen straatjes. Gezellig (maar weeral redelijk druk) rondwandelen. Heel fijn zijn alle kleine, mooie winkeltjes hier. Soms wilde ik wel alles kopen! Gelukkig heb ik dat niet gedaan, en hielden we het bij een mooie, koperen lamp ;-).
Negen straatjes Amsterdam

Negen straatjes Amsterdam

Als kers op de taart kocht ik mijn allereerste (shame on me) Tony's Chocolonely! Ik ben echt fan, en ga snel op zoek naar Belgische verkooppunten. Iemand tips?
Tony's Chocolonely
Om de dag af te sluiten gingen we iets eten in de buurt van ons appartement, bij Tastoe. Al zeg ik het zelf, wat eten betreft maakten we dit weekend alleen maar topkeuzes. Het was er gezellig, mooi, niet te druk, ontzettend lekker, betaalbaar, vriendelijke bediening... We hebben hier dan ook een paar uurtjes doorgebracht!

Zondag

Op zondag hadden we iets minder tijd, omdat we om half 5 alweer de bus terug moesten nemen. Volgens het oorspronkelijke plan wilden we naar het Anne Frank-huis gaan, maar wat een waanzinnig lange rij was dat! No way dat we daarbij gingen staan. Hiervoor zullen we nog eens moeten terugkomen, en dan wél zo slim zijn om op voorhand online tickets te kopen. Niet getreurd, want aan de overkant bevond zich het Tulpenmuseum! We zijn stiekem enkel in het winkeltje geweest, waar we dit schattige tulpenelfje zagen. Zo'n kitschy dingen kunnen we dan weer niet laten liggen :-).
Tulpenmuseum Amsterdam

Tulpenmuseum Amsterdam


Daarna trokken we de Jordaan in, wat mij betreft de leukste wijk die we dit weekend gezien hebben. Eindelijk rust! Daarnaast zat het er vol leuke tweedehandswinkeltjes en gekke etalages zoals deze.
Jordaan Amsterdam
Jordaan Amsterdam

Jordaan Amsterdam

Jordaan Amsterdam
Voor de lunch stapten we PIQNIQ binnen, wat wederom een uitstekende keuze bleek te zijn. Alle broodjes, soepen en quiches waren er in klein formaat, waardoor je er verschillende kon kiezen. Ideaal voor eeuwige twijfelaars zoals ik!
piqniq Amsterdam
Daarna gingen we nog snel even terug naar de negen straatjes, waar we een sapje dronken bij Ree7. Op zich heel gezellig, maar wat hebben we gelachen met de bediening! Kort samengevat liep niet alles even vlot en waren we uiteindelijk blij dat we enkel voor een sapje kwamen ;-) Hélemaal op het einde van ons tripje kwamen we dit grappige bordje nog tegen:

Achteraf gezien zijn er heel wat dingen die we nog hadden willen doen. We zijn niet in de Oostelijke buurt geraakt en ook het IJ hebben we niet kunnen doen. Twee dagen is eigenlijk dan ook net iets te kort voor Amsterdam, maar dat neemt niet weg dat ik ontzettend genoten heb van een heerlijk weekend!

You Might Also Like

2 reacties

  1. Oh, deze ga ik saven! Jullie lunchplekjes zien er zalig uit, zeg. Ga ik ook op m'n lijstje zetten voor volgende maand, denk ik. :) En ik ga eens moeten opzoeken wat de negen straatjes zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh, vier dagen (of waren wij nu vijf dagen geweest?) is ook te kort hoor. ;-) In Amsterdam kan je blijven rondslenteren.

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe