Het wonder is geschied: ik heb een DIY gemaakt en hij mislukte niet

06:30

Ik was dit weekend ambitieus: de grootste klungelaar van de lage landen begon aan een DIY. Er is een reden dat het vorige project(je) waar ik mezelf aan waagde alweer van twee maanden geleden dateert, en die reden is simpelweg een ongekende dosis onhandigheid. Deze vond ik er echter zo simpel (én mooi) uitzien dat ik mezelf bijeen veegde en vol goede moed het huis door trok op zoek naar volgende dingen:






  • Dik papier of dun karton, in een grootte naar keuze
  • Restjes wol, opnieuw in een kleur naar keuze
  • Een naald met een redelijk grote opening, zo groot dat je wol erdoor geraakt in ieder geval
  • Een gaatjeskniptang of (zoals ik stiekem gebruikte) gewoon een nagel. Zo'n ding dat je in de muur klopt en waar je dingen aan ophangt, geen vingernagel welteverstaan. 
  • Een potlood om stipjes te tekenen
  • Als je even onhandig bent als ik: best ook een beetje geduld
En dan deed ik het volgende:


Ik tekende een stipjesmotief op de bladwijzer. Het motief van het hartje vond ik hier, de blauwe tekening is freestyle :-) Deze stipjes heb ik vervolgens uitgeprikt. Ik vermoed dat we ergens een meer gesofisticeerde gaatjeskniptang hebben rondslingeren, maar een nagel doet het even goed. Denk op voorhand wel goed uit welke stippen je wel en niet wil verbinden.


Vervolgens ben ik gaan borduren. Dat is zo simpel dat ik zelfs niet goed weet hoe ik het moet uitleggen, hopelijk is de foto hierboven duidelijk genoeg. Het moeilijkste is heel het gedoe om wol door een naald te trekken zonder dat hij rafelt, en dan ben je echt wel vertrokken. Let erop dat je telkens langs boven borduurt, zodat alle lusjes hetzelfde zitten. Om dat te doen zal je meerdere keren door eenzelfde gaatje moeten prikken, zodat het er langs achteren (bij mij toch) een beetje maf gaat uitzien. Als alle gaatjes verbonden zijn kan je een knoop maken in beide uiteinden van het touw, zodat dit zeker niet losschiet. Daarna heb ik om de gekke achterkant te verbergen een even groot gekleurd papier tegen de bladwijzer gekleefd. Oké, ik lieg. Om de gekke achterkant te verbergen ben ik van plan een gekleurd papier tegen de achterkant te kleven, maar wegens honger en andere plannen heb ik dit nog niet gedaan en zal ik dit mezelf kennende pas tegen het eind ter tijden doen. Maar 't zou wel mooier zijn. :-)


Het lief trok stiekem een foto terwijl ik bezig was, hoewel ik op dat moment net een beetje in de knoop zat en al een paar keer met mijn naald in m'n vingers had geprikt. Sukkelaar in het kwadraat, maar wel een zonnige sukkelaar.

En toen was het klaar! Mits een beetje geduld écht wel haalbaar, en ik vind het er heel tof uitzien. Wonderbaar zonder kleerscheuren doorgekomen, en nu kan ik weer verder boeken lezen in stijl. En eerlijk? Ik heb mij echt wel geamuseerd. Over een paar maanden sta ik hier dus hopelijk nog eens met een easy peasy lemon squeezy DIY :-)


You Might Also Like

5 reacties

  1. Ziet er heel leuk uit hoor! hihi. Leuk om mee bezig te zijn hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Inderdaad, ideaal om mijn hoofd even leeg te maken :-)

      Verwijderen
  2. Ohhh, zo tof! Ik heb anderhalf jaar geleden eens iets gelijkaardigs gedaan, maar dan met Elliots naam! Nooit over geblogd, helaas. :)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe