Liebster award

07:00

Ik werd door Joyce genomineerd voor een Liebster award! Nu ben ik echt een beetje een noobje in bloggersland, en moest ik dus eerst even gaan opzoeken wat dat juist is. Blijkt het een virtuele award te zijn die een blogger aan een nieuwe blogger kan geven omdat 'ie hem of haar leuk vindt. Dat flatteert mij natuurlijk wel, dus vul ik de vragen die Joyce voor mij verzon netjes even in!

1. Is er een rare eetcombinatie waar je dol op bent?
Ik beschouw mijn eetgewoontes als relatief normaal, en kan zo niet meteen iets bedenken. Als ik in een snacky bui ben laat op de avond maak ik crackertjes met salami, kruiden en kaas, en stop ik die in de microgolf. Maar dat is niet raar, gewoon lekker.
2. Wat is je guilty pleasure?
Hmm. Bovenstaande crackers eet ik misschien iets vaker dan goed voor me is :-) Verder ben ik echt de queen van het uitstelgedrag en is de nieuwste aflevering van één van mijn favoriete series altijd nét dat beetje leuker als ik eigenlijk iets anders aan het doen zou moeten zijn.
3. Hoe sta jij onder de douche? Met je gezicht of met je rug naar het water? Waarom?
Haha, wat een gekke vraag. Met mijn rug naar het water, omdat ik anders met mijn gezicht naar de muur zou staan, en dat vind ik niet bijster gezellig.
4. Vertel eens wat je lievelingscitaat is? En van wie is het?
Dat is een moeilijke, er zijn heel wat citaten die ik oprecht mooi vind. Als ik op dit moment moet kiezen ga ik voor deze, maar volgende week kan dat weer iets anders zijn. 
"Don't compare your beginning to someone else's middle." - Jon Acuff
5. Zag jij dit kleedje als zwart met blauw of als wit met goud?
Wit met goud.
6. Welk nutteloos talent bezit je?
Volgens mij zijn weinig talenten echt nutteloos. Ik kan heel mooi schrijven. (Wat betreft mijn geschrift dan toch, over mijn schrijfstijl spreek ik me niet uit. Dat mogen jullie doen :-)) Dat kan soms ook best nuttig zijn, dus valt misschien niet volledig binnen deze categorie. Iets nuttelozer kan ik me helaas echter niet meteen voor de geest halen, dus voorlopig zullen jullie het hiermee moeten doen.
7. Welk boek zou je mij aanraden?
Ik ben momenteel bezig in 'Het Rosie Project' en ik amuseer me er kostelijk mee, maar het schijnt nogal een veelgelezen boek te zijn de laatste tijd, dus het is misschien nogal cliché om dat aan te raden. Wat ik je aanraad hangt ook af van waarnaar je op zoek bent. Eens lachen en toch een schone maatschappelijke boodschap erachter vinden? Ga dan voor de golden oldie 'Animal Farm'. Traantje wegpinken? Dan raad ik je 'Het Grote Gemis' aan. En voor een goeie zwijmelende chicklit is 'De Wraak van Prada' (jawel, het vervolg op...) best te pruimen. Dit lijstje kwam tot stand door een snelle blik op mijn boekenkast, maar ik zou nog zoveel meer boeken kunnen aanraden. Bij interesse mag je dat altijd vragen :-)
8. Wat was je meest gênante moment?
Toen ik in mijn eerste jaar Toegepaste Psychologie zat, moesten we intelligentietesten leren afnemen, wat betekent dat we deze ook mee naar huis moesten nemen om te oefenen. Klinkt simpel, ware het niet dat het om gigantische koffers van tien ton gaat, en ik mij met het openbaar vervoer doorheen de stad moest begeven. Lang verhaal kort: ik zat met mijn koffer vast tussen de busdeuren, en toen ik hem na minutenlang gesleur en ettelijke boze blikken van de chauffeur eindelijk loskreeg heb ik een stukje deur met me meegenomen. Oeps.
9. Waar zou je het liefst van al op vakantie gaan?
Bolivia! De zus van mijn lief woont daar, en hoewel ik er vorige zomer vijf weken geweest ben kan ik niet wachten om terug te gaan. Het is een prachtig land, en het leven verloopt er op onvoorstelbaar relaxte wijze. (Dat is dan ook weer maar goed voor even, want mensen die telkens uren te laat komen zou me op de lange duur behoorlijk op de zenuwen werken. Voordeel van de hele zaak is dat je zelf ook onbeschaamd te laat kan komen - gedaan met de stress dus!). Ik mis het eten daar, de markten, de fruitsapjes, de vrolijke kleuren, de enthousiaste mensen die ons ondanks ons gebrekkige Spaans tot in de treuren alles uitgebreid bleven uitleggen...
10. Heb je ooit iets meegemaakt dat zo grappig was dat je bijna (of kom, stiekem een béétje) in je broek plaste? Vertel eens het verhaaltje!

Dat is me volgens mij nog nooit overkomen, maar op bovenstaande foto was ik wel net een grappige anekdote aan het vertellen. Vorig jaar had ik net een nieuwe flashyroze lippenstift gekocht en die ter gelegenheid van mijn twintigste verjaardag dan maar meteen opgedaan. Nu wil het toeval dat ik voor diezelfde verjaardag net een potje fancy lippenbalsem had gekregen. Vol enthousiasme begon ik die dan ook op te smeren - met een tot aan mijn neus uitgeveegde roze clownsmond tot gevolg. Met dat vingertje op de foto was ik dat dus aan het uitbeelden.

Zo, dat was het! Hopelijk zijn jullie ondertussen niet in slaap gesukkeld achter jullie beeldscherm, want nu is het mijn beurt om nieuwe bloggers te nomineren. Ik ga voor Charlotte van Foureleven, Lena van Mona Lena en Silke van Silkeblogs. Dan moet ik volgens de regels ook nog met enkele vragen komen en dat zijn de volgende:
1. Als je maar één muzieknummer zou kunnen beluisteren voor de rest van je leven, welk zou dat dan zijn?
2. Wat is de langste minuut die je ooit hebt doorstaan?
3. Waar zou je graag beter in willen zijn?
4. Beschrijf de persoon die helemaal het tegenovergestelde van jou zou zijn in drie woorden.
5. Als je dertig seconden lang de aandacht had van de hele wereld, wat zou je dan zeggen of doen?
6. Hoe oud was je toen je het beste jaar van je leven had? Waarom was dat zo goed?
7. Wat is jouw favoriete blog?
8. Wat was je droomberoep als kind? En wat is het nu?

Succes ermee!

You Might Also Like

2 reacties

  1. Haha, leuke antwoordjes! Weer wat nieuwe titels om toe te voegen in mijn boekinspiratieboek! Bedankt! <3 Oh, en je meest gênante moment: zá-lig! Klinkt alsof het mij ook zou kunnen overkomen. En dan met een rode kop de rest van de busreis doorstaan. :P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vul 'm zo snel mogelijk in. Dankjewel alvast om mij te nomineren, wat leuk! ^^

    Haha, ik vind het wel grappig dat je een stuk deur meehad met je koffer voor practicum. Haha. Wat doen ze ons toch allemaal aan hè?

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe