Plantentuin Meise

07:00

Ter ere van ons tweejarig samenzijn (niet slecht, ik hoor het u denken!) voorzag mijn lief een verrassing: een tripje naar de Plantentuin in Meise, voorzien van een hemelse picknick in de coolste koeltas op aarde. Een coole koeltas, dat wérkt.



Nu hadden we wel wat pech, want het weer zat niet echt mee. Dat is zelfs eerder zacht uitgedrukt, want het regende letterlijk de héle dag pijpenstelen. De romantische picknick vond dan ook plaats op de achterbank van de auto, maar smaakte er daarom niet minder om.


Een sandwich met Noordzeesalade op een Olvarit-bordje, kan niet beter!

Wegens het eerder vermelde slechte weer hebben we ons dan ook beperkt tot de overdekte plantenkassen, maar eigenlijk was dat absoluut geen probleem. Alleen daar al valt al zoveel te zien dat we er uren rondgelopen hebben. Daarnaast was het ook de ideale setting om eens helemaal te losgehen met mijn nieuw fototoestel. De volledige tuin zullen we in zonnigere tijden ongetwijfeld nog wel opnieuw bezoeken, maar ook op deze regenachtige wijze vond ik het een heerlijke uitstap. Aanrader!

Plantentuin Meise
Knappe dame wordt verorberd door gigantische bloem


Plantentuin Meise
Zo zie je ook mijn achterkant eens

Plantentuin Meise
Afdakje

Plantentuin Meise

Plantentuin Meise

Plantentuin Meise

Plantentuin Meise

Plantentuin Meise









You Might Also Like

2 reacties

  1. Wow! Wat een bijzondere planten allemaal. Die grote waterlelies vind ik toch zo mooi. Weet je nog hoe de grappige plant heet op de 7e foto? Wat een leuk ding, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was er echt fantastisch, en dan hebben we nog maar zo'n klein deel van de tuin kunnen zien... Je bent er gemakkelijk een hele dag zoet :-) Die grote waterlelies zijn fantastisch hé. Ik vind het vooral super dat dit de bladeren zijn van maar één plant, en dat die plant elk jaar opnieuw gezaaid wordt. Onvoorstelbaar dat iets zo snel kan groeien tot iets zo imposants. Hoe dat kleine plantje heet weet ik helaas niet meer, maar wat is het schattig he! Het stond in de buurt van die grote waterlelies als ik me niet vergis :-)

      Verwijderen

Subscribe