Wishlist | All things eco

07:00

Ik probeer er graag wat op te letten dat ik niet alleen vrolijk, maar ook ecologisch door het leven huppel. Dat lukt niet altijd even goed, want uren op je laptop vertoeven en een reisje naar Bolivië is - zelfs met een goede reden - niet zo ecologisch. Ik koop echter wel hoe langer hoe meer tweedehands, en dat gaat van een wake-up light (nooit meer ochtendhumeur!) over een flashyblauwe omafiets (nooit meer propvolle trams!) en een fototoestel (nooit meer lelijke foto's!) tot de mooiste blikken dozen (nooit meer rommel!), en een ontelbaar aantal dingen daar tussenin. Hoewel ik het me nauwelijks kan voorstellen, zijn er ook mensen die er niet voor staan te springen om tweedehands op zoek te gaan naar nieuwe aanwinsten. Geen paniek: eco-webshops to the rescue, en hier volgt het bewijs dat die écht niet zo geitenwollensokkig zijn als je zou denken. Het loont de moeite om de tekstjes bij de producten ook eens te lezen, dat overtuigt nóg meer dan mijn schrijfsels :-)




1. Het nieuwe academiejaar begint vandaag, en notities nemen doe ik dan ook liever in stijl. Geef toe, opletten in de les wordt toch veel leuker als het in dit schriftje vastgelegd kan worden?

2. Hoe mooi is dit flesje? Het zou zo in Rituals passen, maar het is ecologische glans- en vitaliteitsshampoo. Natuurlijk, en tot op de verpakking en het productieproces toe milieuvriendelijk. Ik heb stiekem graag mooie dingen in de badkamer staan, en deze shampoo zou er van mij zo bijmogen.

3. Ik ben de laatste tijd helemaal in een opruim-mood en wil alles in dozen en tasjes stoppen. Zo ruimde ik na jaren (zonder overdrijven) eindelijk mijn badkamerkastje op. En dit toilettasje zou daar heel mooi in passen! Een schattige zebra uit bio-katoen.

4. Op restaurant in Amsterdam zag ik dit ietwat melig doch best wel schattig citaat aan de muur hang. Nu blijkt het ook als kaartje te bestaan, en nog beter: het is plantbaar, dus eens de ontvanger je liefdevolle boodschap enkele keren gelezen heeft kan hij of zij het in de grond stoppen, en een prachtig bloemenveldje tevoorschijn zien komen.

5. Ook deze is welkom in mijn badkamer: pompelmoes-rozemarijn handzeep. Het busje geeft ook nog eens een slimme boodschap mee!

Al deze spulletjes zijn te vinden in de webshops van Kudzu of Rewind ecodesign, door simpelweg op de grijze woorden te klikken. Bij Kudzu kan je trouwens betalen met ecocheques, mooi meegenomen!

Disclaimer: wie zou twijfelen aan mijn oprechtheid: ik schrijf dit artikel uit puur enthousiasme, niet omdat iemand me vroeg dat te doen :-)

You Might Also Like

6 reacties

  1. Pft, ik worstel ook vaak met die tweestrijd. Enerzijds keivaak de auto nemen en internetten en Hello Fresh doen, maar anderzijds wel herbruikbare luiers en wasbare billendoekjes gebruiken en een eigen moestuin starten. Ik maak mijzelf dan wijs dat ik zo alles weer in balans breng. :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als iedereen doet wat hij kan zouden we al een heel stuk verder staan ;-) Ik kocht trouwens net een hele goeie fiets, en fietste er vandaag voor het eerst mee naar school: wat een verschil! Dat helpt écht om meer te fietsen. Ik had trouwens nog nooit van wasbare billendoekjes gehoord, wat grappig!

      Verwijderen
  2. Oh, dit vind ik heel leuk in interessant. Ik ben een beetje op de groene en ecologische tour de laatste tijd, maar het is nog wat nieuw voor me. Dit lijken me echt super, super leuke en fijne spulletjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je daarmee bezig bent! Hopelijk kom je op mijn blog dan regelmatig nog eens iets tegen waarvan je denkt: 'Oh, best wel leuk, ecologisch doen is eigenlijk niet eens zo moeilijk' ;-)

      Verwijderen
  3. Ik herken het probleem haha, je wilt ecologisch zijn maar ook reizen etc. :)
    Ik ben een enorme fan van dat tasje met de zebra en het kaartje, die zijn zo mooi en leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het,'t is écht niet altijd gemakkelijk! Maar ik vind het al heel wat als mensen er op z'n minst eens bij stilstaan, dus yay you! En verder probeer ik af te wisselen: vorig jaar ging ik met mijn lief haar zus bezoeken in Bolivië, dit jaar gingen we gezellig kamperen in Avignon, gewoon met de trein. :-)

      Verwijderen

Subscribe